Mumsigt "smorgasbord" plockmat av alla de slag

Idag sa at vi en liten mumsig lunch/middag, bestaende av salami, breasola och proscutti - ett tretal ostar, oliver och allt annat gott till magen stod i 4 horn... Senare smackade vi i oss en glass/gelato som inte var av denna vaeld, glassarna aer supergoda (och ett plus i kanten idag en sot forsaeljare...kanske man smyger ivaeg for en till pa samma staelle i morron hehe).

Apropa snygga killar sa var jag in i ett apotek i forrgar (kopte nat liknande alvedon sa att vi har i fall man far huvudvaerk), dar jobbade en sot kille inte sa duktig pa engelska dock han sa att jag skulle ta medicinen "after meat" hehe sen kom han pa sig och sa "uno in a glass of wather after you eat!". Killarna kollar in min dotter stup i ett sa jag far ge dom lite onda ogat... Men forsta dagen vi var haer sa ropade en karl efter mig och M "Aaaa vackra svenska flicka!", karlarna haer tutar och ropar av ohejdad vana... J undrade varfor dom tutar utan anledning hela tiden. Men vaegen upp till Taormina ar det "tutplikt" pga alla skarpa kurvor, vojne vi skulle da inte vaga hyra en moppe haer... kanske om man var 20. ;)

Det aer lordag och stadens innevanare har tittat fram, det ar mer aen dubbelt sa manga bilar ute kring hela strandpromenadens gator och parkeringar.
Kanner mig fortfarande lite trott och haengig men vill inte vara inne pa hotellet och haecka :( utan vill se lite folk som aer i farten.

Lilla J har fatt igang shoppingsuget, skall vi befara att hon har blivit shopaholic??? Sjaelv spar jag lite pa det, har inghandlat mest krucifix och kristna symboler, kaffe,kryddor, smink och lite annat lull lull  ;) Huvva att dom kan forstora fina saker med glitter X( Kommer hem helt glitterfri.

Har inte mer att tilleagga

XO XO //AK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0