I-land vs U-land

Tänk vad vi är bortskämda med att vi alltid har varmvatten, i alla fall vi som bor i lägenhet. 
Vi går till toan, duschen och till köket, och vi har inte en tanke på att det inte skall fungera när vi slår på kranen. 
Igår hade vi avstängt varmvatten i vårt kvarter. Vi hade fått information i brevlådan, och det hängde även lappar i trapphuset men ändå kände jag mig oförberedd. Städade till exempel på förmiddagen, och kände att nu skall jag fräscha upp mig med en dusch. Nä häpp, nu blev det kallt vatten och lite avvaskning i handfatet och när man tänker efter så skulle det vara en lyx i många länder. 
Vatten = Välstånd och Hälsa
Jag skall ta till mig detta, och skänka det en tanke när jag diskar eller duschar. 
Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0