Ny softardag

I morse hade vi lite ont i benen, efter att ha vandrat runt flera timmar igar :) Sa naer man steg upp sa kaendes det verkligen av om man sa saeger. Sen sa har jag lite ont i halsen sa jag besokte det lokala "Farmecia" (apoteket) och fick lite sugtabletter och febernedsaettande och smaerstillande. Nu aer jag tip topp igen.

Jag aer ju inte ute med ett sa solarglatt gaeng, och det passar mig bra idag fick i alla fall sola en timme. Soldisigt vaeder, inte klarbla himmel direkt och det baesta av allt det flaektar pa raett skont sa man blir inte helt matt.

Idag har vi kollat runt i varan stadsdel och bekantat oss med t.ex den lokala "fish and chips"-restaurangen... inte nat vi kommer att prova dock helkokt baeckfisk och pommesfrites :(
Men igar sa at jag och M grillad svaerdfisk med grillade gronsaker och det var suveraent, J at kalvkott i gorgonzolasas med potatis.

Shoppingen aer som foljande antingen sa kan du kopa skrot for noll kronor eller sa kostar en blus ca tusen kronor hehe vi hittade en skoaffaer med nedsatta priser sa dom kostade bara tusen spaenn :) En annan skoaffar som det gjorts mycket reklam daer fanns det ofantligt mycket skor, men inte direkt nagra som vi fasnade for.
Sen en annan lustig sak te.x pizzeria och bageri i samma butik eller varfor inte en affar som salde faxpapper och kontorsmaterial med underklaeder - vi ar raett enkelspariga i sverige ;)

Vi hade planer pa att aka till Siracusa i morgon men det var verkligen inte sa taeta tagforbindelser som man hade onskat, antingen maste vi upp i ottan (for att inte komma fram mitt under siestan) eller sa mitt pa dagen for att stressa fram och komma hem kring 22.30. Men vi la det pa is och planerar att aka dit pa mandag, da vi aenda maste vaenja oss att stiga upp till tisdag naer vi skall hem. Sa vi far se vad morgondagen har i sitt skote.

Massor med kramar fran Sicilien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0