Arbete och fritid

Dessa första trevande veckorna på jobbet, och mycket sommar kvar ändå, så känns det nästan som att jobb och fritid flutit fritt och ihop.
Ja det är klart att man har fokuserat på arbetet när man varit där, men ljuset som vi har i norr gör att sommarkvällarna blir "längre", eller känslan av att dom blir längre ialla fall. Så när jobbklockan tjutit, "slut för dagen" så har jag varit ovanligt aktiv.

Men nu, nu känner man första höstförnimmelsen. Inte kanske så mycket i friska vindar, eller att det blivit kallare. Men mörkret, och som sagt det "ligger i luften" en känsla. Sen så har man edel praktisk bestyr som gör att man känner att hösten är på väg, skolan börjar nästa vecka, och min dotter behöver ditt och datt såklart, så är det ju inför skolstarter. Åh Jag minns själv, förväntan och längtan inför nytt skolår. Tror att det är den känslan, som gör att jag älskar hösten. Det är den bästa tiden på året. HELT KLART BÄSTA TIDEN :) Tänk tända ljus, soffmys med the-kopp och mysigaste koftan...mmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0