Mitten av november

Ja det går verkligen undan. Inte ofta jag gör ett inlägg med andra ord ;)
I morgon blir min lillebror kallad "Lillen" 41år. Grattis grattis, till min fina bror som tyvärr bor alldeles för långt ifrån sin syster - om ni frågar mig.
Vad händer mer?
Månaden rusar iväg, och snart är det första advent. Första året på länge som jag verkligen längtar till jul. Känner inte någon press o stress vare sig på julklappsfronten eller nåt annat som ska köpas eller fixas.
Det blir mat i mysigt sällskap, och pyntning av lägenheten, samt en ledighet på hela sju dagar. Jag brukar jobba julen, avstå kommersen och stressen. Bara kontemplera, och tänka på andra som kanske saknar både cash och gemenskap. Min valda ensamhet är inte en börda, utan istället en njutning ett privilegium.
Kram o njut av denna lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0