Kaffe.. Hehe jag vet en hjärtefråga för en Svensk.

Jag måste säga att efter bara en vecka på Kreta så tycker jag att kaffet är grymt varierande, tror dessutom att vattnet inverkar på smaken. 
"Är kaffet dåligt?" undrar ni... Nej inte dåligt, bara mer varierande och idag drack jag nog den äckligaste Frappen jag någonsin druckit,  men tycker jag att det varit okej överlag. 
Har t.o.m testat Grekiskt kaffe, lite speciellt i smaken. 

Men är det inte väldigt svenskt att jämra sig över en sådan världslig sak? Jo, det är det nog... Men lite härligt förenande åxå tycker jag, hörde nämligen i bordet bredvid mig på en restaurang igår samtalet mellan två vänner, den ena sa:"Oj du, det var ett rejält starkt kaffe det här" då svarade den andre:" Jag säger bara - Äntligen!". Jag kunde inte låta bli att le, och känna mig nära släkt med dessa människor. ;)
Denna härliga bild är från igår, på ett fik utanför ingången till Knossos. Kaffe från en Italiensk barista ... Aaah härligt!! De KAN kaffe. 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Va mitt uppe i matlagning/matätning när du ringde, här saknar vi dig också! Härligt att du fått dig en rejäl kaffe och inte lika härligt att höra om ditt missöde med frappen! När man är så långt bort ifrån någon att man omöjligt kan träffas ens om man tar bilen och kör ett par timmar så blir det en väldigt speciell saknad! Men det käns skönt att se att du har det bra! Jag älskar dig jättemycket! :)♡

Svar: Naw och jag älskar dig. Vet du vad det är för datum och dag i dag?
Tur att jag åker hem i morgon. Kram hjärtat.
AK

2014-06-12 @ 22:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0